اخبار اقتصادی

صادرات مرغ از امروز آزاد شد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه بخش عمده ذخایر از محل تولید داخل تامین می‌شود و دیگر نیازی به واردات نداریم، گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم، مجوز صادرات ۱۷ هزار تن گوشت مرغ مازاد از امروز صادر شد.

به گزارش سرویس اخبار اقتصادی در لحظه،  علیرضا پیمان پاک درباره وضعیت تولید و خرید مازاد و صادرات مرغ تولید داخل، اظهار داشت: خرید تضمینی مرغ در حال انجام است، به طوری که بخش عمده ذخایر از محل تولید داخل تامین می‌شود و دیگر نیازی به واردات نداریم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با اقدام دولت سیزدهم در تولید گوشت مرغ، ارز مرغ به تالار دوم رفت، یعنی امسال به واردات مرغ منجمد و مرغ گرم ارز ترجیحی تخصیص نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ذخایر راهبُردی از محل تولید داخلی تامین خواهد شد، گفت: اکنون ۶۰ هزار تن ذخیره سازی صورت گرفته و قرار است این رقم به ۸۰ هزار تن برسد؛ در صورتی که با مازاد ذخایر روبرو شویم به موازات آن برنامه صادرات را دنبال می‌کنیم.

پیمان پاک با اشاره به اینکه برای صادرات ۲ تا ۳ هزار تن گوشت مرغ، برنامه‌ریزی داریم، گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مجوز صادرات ۱۷ هزار تن گوشت مرغ مازاد با کمک تشکل‌ها، اتحادیه مرغ گوشتی و زنجیره‌ها صادر شد تا بتوانیم با ایجاد بازارهای صادراتی، صادرات به کشورهای اطراف داشته باشیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم دارد، تولید مرغ را افزایش بدهد و ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی به طور مستمر انجام شود که تا دیگر شاهد به‌هم‌ریختگی بازار مرغ نباشیم؛ زیرا طی ۷ تا ۸ ماه گذشته تعادل و تنظیم بازار را شاهد هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را استمرار بدهیم.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا