چهره های جهانی

ایلان ماسک بابت توییتر برای سومین بار به دادگاه احضار شد

ایلان ماسک در ادامه‌ی تحقیقات دولت آمریکا در مورد خرید توییتر، برای سومین‌بار به دادگاه احضار شده است.

به گزارش در لحظه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به تحقیقات خود درمورد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ایکس (توییتر سابق) توسط ایلان ماسک ادامه می‌دهد. حالا یک قاضی فدرال به ماسک دستور داده است تا دوباره شهادت دهد.

دادگاه به ماسک و کمیسیون یک هفته فرصت داده است تا تاریخ و مکان برگزاری جلسه را تعیین کنند. اگر طرفین نتوانند در مورد تاریخ و زمان مصاحبه به توافق برسند، قاضی صحبت‌های هر دو طرف را می‌شنود و تاریخ و ساعتی را برای آن‌ها تعیین می‌کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سال گذشته از ماسک شکایت کرد تا این سرمایه‌گذار میلیاردر را مجبور کند در مورد خرید توییتر در سال ۲۰۲۲ شهادت دهد. ماسک که نام توییتر را به «ایکس» تغییر داده است، در جلسه‌ی برنامه‌ریزی‌شده با کمیسیون در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) که مربوط به تحقیقات آژانس درباره‌ی این معامله بود، حاضر نشد.

توییتر پیش از این که توسط ماسک خصوصی شود، یک شرکت سهامی عام بود. زمانی که دولت تصمیم گرفت عمیق‌تر به این معامله نگاه کند، تحقیقات SEC آغاز شد. کمیسیون این موضوع را بررسی می‌کند که آیا ماسک هنگام تکمیل مدارک لازم برای خرید توییتر از قوانین پیروی کرده و آیا اظهارات گمراه‌کننده را در اسناد معامله گنجانده است یا خیر.

اتهام کمیسیون بورس و اوراق بهادار

ماسک، کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به آزار و اذیت متهم کرده است تا از گفت‌وگوی مجدد با رگولاتوری در مورد خرید توییتر جلوگیری کند.

او در این شکایت ادعا می‌کند که SEC پیش از این دو بار با او مصاحبه کرده است. قاضی بیلر گفت که کمیسیون برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود حق دارد که ماسک را احضار کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و ایلان ماسک قبلاً نیز با درگیری‌هایی روبه‌رو شده بودند. در سال ۲۰۱۸، ماسک توییتی منتشر کرد که در آن نوشت: «من در نظر دارم تسلا را با قیمت ۴۲۰ دلار خصوصی کنم. تأمین مالی تضمین شده است.» این توییت باعث شد که سهام تسلا در آن روز ۱۱ درصد افزایش پیدا کند؛ اما این معامله هرگز اعلام نشد.

در نهایت ماسک و تسلا ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کردند. ماسک مجبور به کناره‌گیری از سمت ریاست هیئت‌مدیره‌ شد. اگرچه او سمت خود را به‌عنوان مدیرعامل حفظ کرد. براساس توافق‌نامه‌ای که بین کمیسیون و تسلا صورت گرفت، هر توییتی از ماسک که حاوی اطلاعات مادی مربوط به تسلا باشد، باید ابتدا توسط کمیسیون تأیید و سپس منتشر شود

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا