اخبار اجتماعی

هشدار برنامه جهانی غذا درباره گرسنگی در افغانستان

دفتر برنامه جهانی غذا مستقر در افغانستان در آستانه فصل زمستان، هشدار داده است که به شدت با کمبود بودجه مواجه است و به خانواده‌هایی که از پاکستان می‌آیند تنها می‌تواند در حد یک وعده غذایی کمک کند.

به گزارش در لحظه، هسیائو وی لی، مدیر برنامه جهانی غذا (WFP) در افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد. که این سازمان مجبور شده است
۱۰ میلیون نفر را از کمک های غذایی اضطراری خود حذف کند. و اکنون تنها می‌تواند از هر پنج نفر از کسانی که برای زنده ماندن به حمایت نیاز دارند، به یک نفر کمک کند.

لی گفت: وضعیت به تازگی وخیم‌تر است. زیرا تنها چند هفته به زمستان سخت باقی مانده است. و کشور هنوز درگیر تبعات زلزله‌های ویرانگر، اقتصاد آسیب‌دیده و بحران آب و هوایی است.

بنا به گزارش داون، بیشتر خانواده هایی که از مرز عبور می کنند. گرسنه و نیازمند حمایت فوری هستند. برنامه جهانی غذا به در تلاش است. به تامین مواد خوراکی غنی شده. و پول نقد برای خرید غذا یا سایر نیازها برای خانواده هایی که وارد افغانستان می شود ادامه دهد. و می گوید در ماه نوامبر (آبان و آذر) به ۲۵۰ هزار نفر کمک کرده است.

آینده تیره در انتظار مهاجرین از پاکستان

مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان خاطرنشان کرد: ما به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای حمایت از یک میلیون مهاجر بازگشتی از پاکستان که به افغانستان می آیند. و کمک به آنها برای پشت سر گذاشتن زمستان نیاز فوری داریم.

وی گفت: این خانواده‌ها در بدترین زمان‌ وارد کشور می‌شوند و با آینده‌ای تیره روبرو هستند. آن هم در کشوری که یک سوم مردم آن نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌ خود را چطور تهیه کنند.

این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد می گوید. یک میلیون و ۳۰۰ هزار افغانستانی بدون مدرک در پاکستان زندگی می کنند. انتظار می‌رود حدود ۷۲۰ هزار نفر فاقد مدرک و ۵۰ هزار نفر که داوطلبانه به کشور خود بازخواهند گشت. تا تیر ۱۴۰۳ نیاز به حمایت در نقاط مرزی داشته باشند.

ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا