اخبار اجتماعی

سامانه کاریابی دولتی راه اندازی می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران در آینده نزدیک گفت: با راه‌اندازی این سامانه و همکاری دستگاه‌های مختلف به روز خواهیم دانست چه تعداد شاغل، چه تعداد انسان جویای کار، چه تعداد بیکار داریم و علت بیکاری چیست و چه تعداد کارفرما داریم که علاقمند به استفاده از خدمات کارگران هستند و چه تعداد از نیروهای بیکار و جویای کار علت بیکاری‌شان سرمایه و عدم آموزش هست.

به گزارش در لحظه، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد شناسایی افراد بیکار گفت: این را به شکل سنجش‌های نوبه‌ای که مراکز رسمی انجام می‌دهند بررسی می‌کنیم و مرکز آمار ایران و بانک مرکزی نرخ بیکاری را مشخص می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر سامانه‌ای در دست راه‌اندازی است به نام سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران که در آینده نزدیک ان‌شا‌الله با راه‌اندازی این سامانه و همکاری دستگاه‌های مختلف به روز خواهیم دانست چه تعداد شاغل، چه تعداد انسان جویای کار، چه تعداد بیکار داریم و علت بیکاری چیست و چه تعداد کارفرما داریم که علاقمند به استفاده از خدمات کارگران هستند و چه تعداد از نیروهای بیکار و جویای کار علت بیکاری‌شان سرمایه و عدم آموزش هست. این سامانه در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا