اخبار خودرو

قیمت خودروی وارداتی ژاپنی چینی مشخص شد

قیمت نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو در حاشیه رونمایی از محصولات نیسان مشخص شد. یکی از مسئولان این شرکت واردکننده در خبری اختصاصی به رسانه بیت‌ران اعلام کرد که این کراس اوور وارداتی قیمتی برابر با ۲ میلیارد تومان خواهد داشت. نیسان کیکس پیش‌تر قرار بود با موتور ۱.۶ لیتری به بازار خودرو کشورمان وارد شود. اما به دلیل سقف تعرفه‌های واردات خودرو، این موتور با یک نمونه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی جای خود را عوض کرد.

به گزارش در لحظه، قیمت نیسان کیکس نامی خودرو در بازار خودرو چین از ۸۹ هزار و ۸۰۰ یوان قابل خرید است. این رقم معادل ۶۳۵ میلیون تومان است. قیمت مصرف‌کننده فول‌ترین نسخه این کراس اوور نیسان هم در چین ۱۲۰ هزار و ۸۰۰ یوان (۸۵۴ میلیون تومان) است.

اگر تصور کنیم که نامی خودرو فول‌ترین تیپ این خودرو را برای بازار خودرو کشور انتخاب کرده‌باشد، همچنان اختلاف قیمتی یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومانی نسخه ایرانی با چینی آن غیر قابل توجیح است. این اختلاف به معنای آن است که یک شهروند ایرانی به دلیل وضع مالیات، عوارض، سودها و… این خودرو را ۱۳۴ درصد از یک چینی گرانتر خریداری خواهد کرد.

اما چرا قیمت این خودرو را در چین مبنا قرار می‌دهیم؟ به دلیل آنکه مسئولین نامی خودرو در جریان رونمایی از آن اعلام کردند که برخی از مدل‌های وارداتی نیسان از بازار چین تأمین خواهند شد.

تعرفه پایین‌تر موتورهای ۱.۵ لیتری در ایران

نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو به دلیل تعرفه پایین‌تر موتورهای ۱.۵ لیتری در ایران از چنین قوای محرکه‌ای بهره‌مند خواهد شد. این موتور که با کد HR15 در زیر درب موتور کیکس قابل مشاهده است، ۱۲۲ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور خروجی آن هم به رقم ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

نیرو و گشتاور موتور تنفس طبیعی نیسان کیکس توسط گیربکس XTRONIC CVT با قابلیت شبیه‌ساز تعویض شش سرعته به محور جلو آن منتقل می‌شود.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، شش ایربگ، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سانروف برقی و… اشاره کرد.

بیت ران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا