اخبار خودرو

عرضه سنگین خودروهای وارداتی از اواخر آذر ماه

سرپرست سازمان تجارت و توسعه گفت: در هفته های جاری عرضه های جدید از خودروهای جدید را خواهیم داشت و از اواخر آذر ماه عرضه های سنگین و با تیراژ بالا رقم می خورد.

به گزارش در لحظه، در حاشیه نمایشگاه تحول خودرو شرایطی فراهم شد تا با مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه و تجارت در مورد روند فروش و عرضه خودروهای وارداتی مصاحبه ای اختصاصی داشته باشیم. ضیغمی در رابطه با فروش خودرو به مشتریان جدید اشاره کرد: «برای بعضی از مدل ها در آینده ای نزدیک شرایطی فراهم می شود که مردم عادی و از خارج از سامانه بتوانند ثبت نام داشته باشند. البته تعهد عرضه برای ۳۱ هزار مشتری سامانه وجود دارد که تا به حال ۶ هزار مشتری تعیین تکلیف شده اند و به باقی مشتریان هم به مرور بر اساس اولویت، خودرو تخصیص داده می شود.»

ضیغمی در ادامه در مورد برنامه های آتی واردات گفت: «در هفته های جاری عرضه های جدید از خودروهای جدید را خواهیم داشت و از اواخر آذر ماه عرضه های سنگین و با تیراژ بالا رقم می خورد. تا به حال ۶ هزار دستگاه خودرو عرضه شده است و حدود ۶ هزار دستگاه خودروی دیگر هم طی هفته های آینده عرضه خواهد شد. از ۶ هزار دستگاه خودروی عرضه شده، حدود ۵ هزار سفارش نهایی شده است.»

سرپرست سازمان توسعه و تجارت در رابطه با واردات غیر چینی ها گفت: «در هفته های آینده مدل های جدیدی از نشان های غیر چینی عرضه خواهد شد و منعی برای حضور چند شرکت وارد کننده برای یک نشان وجود ندارد چراکه در این شرایط انحصار در واردات وجود نخواهد داشت. نزدیک به ۴۰ شرکت مجوز واردات خودرو دارند و هر شرکت بسته به توان خود می تواند خودرو وارد کند.»

مهدی ضیغمی در رابطه با کاهش تعرفه های واردات خودرو به این نکته اشاره کرد که: «درخواست کاهش تعرفه خودروهای برقی و زیر ۱۵۰۰ سی سی از جانب وزارت صمت به هیئت وزیران داده شده است و باید دید هیئت وزیران با این درخواست موافقت می کند یا نه.»

منبع: آخرین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا