چهره ايراني

درگذشت چهره معروف طنزپرداز

حسین هاشمی، نویسنده پیشکسوت عرصه طنز در مطبوعات و رادیو تلویزیون درگذشت.

به گزارش در لحظه، نویسنده پیشکسوت عرصه طنز در مطبوعات و رسانه ملی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

سعید توکل، تهیه کننده اسبق برنامه «صبح جمعه با شما» رادیو ایران گفت :حسین هاشمی از هفته نامه قدیمی و اثرگذار توفیق فعالیت طنزپردازی را آغاز کرد و خیلی زود در حلقه نامداران و بزرگان محفل توفیق جای گرفت. او در کنار استادانی چون محمد پورثانی، محمد حاجی حسینی، حسامی محولاتی، محمد خرمشاهی، حسین مدنی و… جایگاه ویژه ای یافت و در ستون معروف انگولک به جراید با تخلص بوتنوری اخبار داغ روز را به طنز می نوشت.

وی با اشاره به آشنایی اش با مرحوم هاشمی افزود: آشنایی حرفه ای ما در رادیو با مرحوم هاشمی به سالهای نخست ساخت وتولید برنامه خاطره ساز صبح جمعه باشما برمی گردد. زمانی که از تعدادی از طنزنگاران موسسه گل آقا جهت همکاری دعوت به عمل آمد. هاشمی که از آغاز بکار مجله «گل آقا» در جرگه نویسندگان وسوژه پردازان قرارداشت به برنامه ما پیوست و با نگاه تیزبین به مسایل مبتلابه اجتماع و نوشته های شیرین و طنز انتقادی به هرچه محبوب تر شدن برنامه کمک شایانی کرد.
به گفته وی، روحیه مثبت و خستگی ناپذیر مرحوم حسین هاشمی به همراه حسن خلقی که همواره زبانزد جمع اهل قلم بود از نکات بارز و فراموش نشدنی این یار دیرین و دوست داشتنی رسانه ملی صداست.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا