اخبار خودرو

قیمت نهایی کیا سلتوس مشخص شد

قیمت نهایی کیا سلتوس امروز با تحویل نخستین نمونه وارداتی از این خودرو مشخص شد. کوشا خودرو می گوید روند تحویل کیاهای وارداتی ادامه دارد.

امروز تحویل نخستین کیا وارداتی انجام شد و سرانجام قیمت نهایی این خودرو مشخص گردید. قیمت نهایی کیا سلتوس برای مشتریان ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان محاسبه شده است. پیشتر مشتریان این خودرو پیش پرداخت ۹۰۰ میلیون تومانی را برای این خودرو پرداخت کرده بودند. با این قیمت بنظر می رسد قیمت این خودرو به خصوص در روز های اول در بازار آزاد بالاتر از ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شود اما با ادامه روند واردات، پیش بینی می شود این قیمت به مرور تعدیل شده و وارداتی ها قیمت حقیقی خود را در بازار آزاد پیدا کنند.

از قبل هم مشخص بود که با تعرفه های بالایی که دولت برای واردات خودرو در نظر گرفته است، قیمت نهایی وارداتی ها ارزان نخواهد بود. حالا با آغاز روند تکمیل وجه وارداتی ها این موضوع ملموس تر از پیش است. توجه داشته باشید که واردات خودرو با هدف کنترل قیمت ها در بازار آغاز شد اما با تعرفه هایی که دولت برای واردات در نظر گرفته است، نمی توان به تعدیل چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی که قبل تر به ایران آمده اند، امید چندانی داشت. به نظر می رسد هدف دولت از واردات در ظاهر کنترل بازار باشد و در اصل چشم دولت به کسب درآمد از واردات خودرو بوده است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که با ادامه روند واردات خودرو و ورود خودروهای بیشتر، دولت به یک درآمد نجومی از واردات خودرو خواهد رسید و در کنار آن از تعرفه واردات قطعات خودروهای مونتاژی هم سود می برد.

کمی بعد از آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی، موضوع ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای کره ای مطرح شد. گویا هنوز ثبت سفارش برای خودروهای کره ای با مشکل مواجه است و هنوز مشخص نیست که آیا کره ای ها بصورت مستمر به ایران وارد می شوند یا نه. جالب اینجاست در این مورد هنوز یک مقام بالارتبه از وزارت صمت اظهار نظری نکرده و مردم هنوز نمی دانند واردات خودروهای کره ای ادامه دار است یا نه. اگر واردات خودروهای کره ای متوقف شود باز هم بازار برای خودروهای وارد شده شرایطی انحصاری به خود می گیرد و قیمت نجومی را برای جدید الورود های کیا و هیوندای خواهیم دید. امیدواریم مشکل ثبت سفارش و واردات خودروهای کره ای زودتر حل شود چراکه فعلا اکثر وارداتی های معرفی شده، چینی هستند و بازار چینی زده ایران استقبال چندان از آن ها نمی کند و تاثیر تثبیت کننده آن ها هم در بازار به مراتب کمتر از غیر چینی ها خواهد بود.

آخرین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا