اخبار خودرو

چرا خودروهای درجه یک چینی وارد کشور نمی شود؟

وزیر صمت درباره اینکه چرا با خودروسازان چینی درجه یک برای واردات خودرو مذاکره نمی‌کنیم و دلیل بالا بودن قیمت خودروهای وارداتی برقی چیست؟ توضیح داد.

به گزارش در لحظه، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد جزئیات قرار داد با شرکت دانگ فنگ چین، با بیان اینکه “این قرار داد را ما نبستیم و ناظر بودیم”، گفت: شرکت‌ها قرار داد را بستند و ما سعی کردیم حمایت کنیم تا بیستر به سمت واردات نروند و به سمت انتقال تکنولوژی حرکت کنند.

وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که چرا به دنبال واردات خودروهای درجه یک چینی مثل بی وای دی نرفتید و با دانگ فنگ مذاکره کردید؟ تکرار کرد: من که نرفتم. من به دنبال بهترین‌ها هستم. من که وارد کننده نیستم. ما وزرات صنعت، معدن و تجارت هستیم.

وی افزود: ما در وزارت صمت از بهترین‌هایی که از لحاظ اقتصادی تعریف می‌شوند حمایت می‌کنیم. امروز برخی از محصولات در دنیا هستند که فارق از اینکه از کدام کشور می‌آیند در دنیا بهترین هستند.

خبرنگار با یادآوری اینکه بی وای دی بهترین شرکت ساخت خودروهای برقی در چین است، پرسید چرا به سراغ بی وای دی نرفتید؟ که علی آبادی گفت: من نمی‌توانم قضاوت بکنم. هر جا بروند من حمایت می‌کنم.

قیمت بالای محصولات چینی

خبرنگار بیت ران همچنین درباره قیمت بالای محصولات چینی در ایران به ویژه با توجه به اعطای سوبسیدهای دولتی به خودروهای برقی برای واردات، و در نهایت بالا و غیر منطقی بودن قیمت‌ها پرسید. علی آبادی در این باره گفت: ما طبق قانون به خودروهای برقی عمومی سوبسید می‌دهیم. زیرا بیشترین منفعت را دارند. اما اگر بخواهیم به خودروهای سواری شخصی که برقی هستند سوبسید بدهیم باید قانون بگذاریم.

با توجه به قانون وصع شده حمایتی که ما می توانیم انجام بدهیم اصلاح تعرفه واردات است. اما اینکه بتوانیم سوبسیدی به غیر از تعرفه بدهیم نیازمند قانون گذاری است.

وی در مورد بازار موتورسیکلت با تاکید بر اینکه موتور سیکلت هم خودرو است گفت:به نظرم موتورسیکلت زودترمی تواند ساخت داخل شود. الان هم تعدادی شرکت این کار ار انجام می دهند و ما از آنها حمایت می کنیم.

بیت ران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا