اخبار اجتماعی

طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی تهران آغاز شد

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر کاهش صف‌های انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها گفت: طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی آغاز شد.

به گزارش در لحظه، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی در راستای کاهش صف انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها به ویژه پایانه ونک طرح شروع شده و تا ۲ ماه آینده به بطور کامل اجرا می‌شود.

وی افزود: در برخی خطوط که پر مسافر است تاکسی ون اضافه می‌کنیم. برخی خطوط نیز که ضرورت نباشد حذف و تاکسی‌های آن به سایر خطوط اضافه خواهند شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: این طرح به مناسبت ایام پایانی سال که حجم مسافران تاکسی برای خرید شب عید بیشتر می‌شود. اجرایی شده و تلاش داریم که میزان انتظار مسافران در برخی خطوط پر ازدحام را کاهش دهیم.

۶ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح شاتل سرویس برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: این طرح در شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده و مسافران با استفاده از هوش مصنوعی مراکز پرازدحام شناسایی و به مرکز کنترل اعلام و تاکسی به آن محل اعزام می‌شود. همچنین این طرح به لحاظ اقتصادی برای شهروندان ارزان‌تر است.

مالکی با اشاره به برقی سازی این ناوگان نیز اضافه کرد: طبق قرارداد‌های صورت گرفته با شرکت‌های چینی ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰ هزار دستگاه ون وارد کشور می‌شود. در ناوگان حمل و نقل پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری ۶ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است. افزود: تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی پلاک تهران دارد که حدود ۶۱ هزار تاکسی دارای کارنامه فعال است. روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را در سطح پایتخت جابه‌جا می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا